2012. március 12., hétfő

Fóti-Somlyó tanösvény

Szombat déltuán egy tanösvényt barangoltunk be, amelyet 2003-ban a WWF adott át.
A Fóti-Somlyó valóságos hegy látszatát kelti a Gödöllői-dombvidék peremén. A 3500 méter hosszú kör vonalvezetésű tanösvény a Fáy-présház mellől indul, és a lepkés állomásjelzést követve 2,5 óra alatt bejárható.
A tanösvény a Fóti Somlyó-hegy természeti értékeit mutatja be. A területről szép kilátás nyílik a településre. Szerencsénk volt, mert viszonylag tiszta időben mentünk, így a Megyeri-híd is jól kivehető volt.

A tanösvény is bekerül a kedvelt kirándulóhelyeink közé. A talaj részben üledékes, homokos kavicstörmelékes, mindenféle terepen futkározhat egy kiskutya. A túra elején még keskeny ösvény vezet, így kezdetben találkozhatunk könnyen más túrázókkal, csoportokkal, de az erdő felé haladva teljesen magunk lehetünk. Főleg, ha letérünk az ösvényről egy fokozottan védett területre. A lényeg, hogy a kék pillangó jelzést kell követni és akkor a végén nagy valószínűséggel nem kell majd hegyet mászni, kidőlt fák között a kiskutyának irányt mutatni. Na de azért így volt ez igazi móka:)
A nap is melegen, már szinte perzselően sütött, ezt Sunny is megérezte, alig ment pár száz méter már lógott a nyelve. Bár abban a tempóban, ahogy ő közlekedik ez nem csoda. Szerintem jöjjön megint egy képes beszámoló.

Ezt kiskora óta nem bírja abbahagyni, már annyira erőlködik, hogy kitépje, hogy bevörösödik a szeme

Sunny - Gyökeres kisnövény 0:1

Sosem voltunk felkészült kirándulók, legtöbbször innivaló és minden egyéb nélkül indultunk el. Ám mióta Sunny is kirándul velünk, jobban oda kell figyelnünk, hogy mit pakolunk be, fontos, hogy vigyünk magunkkal vizet Sunnynak, hogy a séta végén csillapíthassa szomját, hát kellett is, két kistálkányi vizet megivott. Aztán szoktunk még vinni jutalomfalatot, hogy tuti visszajöjjön, ha hívjuk. Már a hazafelé úton is elaludt, aztán otthon is kidőlt. Nagyon bírom, amikor a kalandoktól, új ingerektől fárad el, hiszen így teljes egy kutyus élete.