2011. augusztus 29., hétfő

Sunny nyaral

Sokat gondolkoztunk, hogyan alakítsunk idén nyáron a nyaralásunkat, szabadságunkat. Vigyük Sunnyt vagy rábízzuk valakire?

Amikor a nyaralást le kellett volna foglalni, akkor Sunny kb. 4 hónapos volt, úgy gondoltuk, hogy augusztus végén utazunk, mert addigra Sunny már "nagy" 7 hónapos kutyus lesz és jól ellesz bárhol. (na nem úgy bárhol, hanem bármelyik családtagunknál) De közben teltek múltak a hetek és csak nem fizettük be az utazást, mert Sunny ugyanolyan pici volt, mint azelőtt, ezért senkire nem akartuk rábízni, örülünk, hogy Sunny jól érzi magát nálunk és kezdektől fogva minden rendben ment, nem akartuk felborítani nagyon a mindennapjait, úgyhogy nem utaztunk messzire. Maradtunk belföldnél és eldöntöttük, hogy Sunny is jön velünk. Meglepően könnyű volt olyan szállodát találni, amelyik kutyabarát, akadt bőven, van ahol pár ezer forintos napi díjat kell fizetni a kutya után, de sikerült olyat is találni, ahol nem kellett fizetni, így a nyaralásunkat Sopron mellett a Vadvirág Hotelben töltöttük. A Budapesttől Sopronig tartó utat Sunny végig pihengette, bár ez annak volt köszönhető, hogy 3 napot a családdal töltöttünk, rengeteg ember vette körült Sunnyt, mindenki elkényeztette, folyamatosan kapta a jobbnál jobb falatokat, én meg csak néztem, hogy "Te jó ég, mi lesz a 4 hónapnyi neveléssel, a kunyizásról való leszoktatással és mindennel??" Sunny a hétvégén evett zölségeket, gyümölcsöket: dinnyét, szedret, sütiket: mandulás tortát VILLÁRÓL, muffint, pattogatott kukoricát, húsokat mindent, ami éppen az asztalon volt, sőt alkoholos koktélból narancsot is, mert ahogy körül ültük Sunny egyesével ment mindenkihez kéregetni:) És senki nem tudott neki ellenállni. Már volt, hogy ránk néztek a családtagok, amikor Sunny éppen kunyerált, hogy adhatnak-e neki még vagy már nem nézzük jó szemmel:) De láttam ám, hogy valaki adott neki dinnyét és utána nézett körül, hogy láttam-e:)Szóval jól elfáradt 3 nap alatt, így jól viselte az utazást, de ezzel már nem szokott gondja lenni, magától besétál az utazó dobozba és lefekeszik, aztán érkezéskor úgy kell kicsalogatni.

Mivel ismét kánikula volt országszerte, ezért gyakorlatialg 3 napot a medencében vagy mellette töltöttünk. Nem voltunk még kutyussal nyaralni és mivel nem régóta vagyok kutyás, így nem igazán ismertem a szabályokat, de leírva sem volt sehol, úgyhogy néhány dolgot meg kellett kérdeznem a recepcióstól. Nem tartom magam olyan embernek, aki állandóan szabályokat követ, sőt... De azt legalább szeretem tudni, hogy mikor, mit szegek meg:)
Sunny Ágfalván nyaral

A hőséget legjobban az árnyékban lehetett elviselni:)

Viccet félretéve, tudom milyen érzés félni kutyáktól és mivel itt minden vendég pihent, nem akartam, hogy zavarjuk őket. Ezért érdekelt, hogy hova és hogyan lehet a kutyát vinni. Volt egy hatalmas medence sok napozószékkel és nyugággyal, ide be lehetett vinni Sunnyt is. Kezdetben nagyon nehéz volt pihenni tőle, mert mászkált volna mindenfelé, kíváncsiskodott, aztán elvittük egy jó nagy sétára, amitől elfáradt és gyakorlatilag az egész délután a nyugágy alatti árnyékban töltötte:) Néha felkelt megnézte, hogy megvagyunk-e aztán aludt tovább. Mivel árnyékban is nagyon meleg volt, ezért többször is fellocsoltuk a burkolatot vízzel, hogy ezáltal is tudja magát hűteni Sunny és nagyon sok vizet is adtunk neki. Azt hiszem nagyon jó dolga volt:) Ami nehézséget okozott, hogy az étterembe nem tudtuk bevinni magunkkal, így addig a szobában dekkolt. Mivel még ilyen kicsi és a szobatisztasága mondjuk 98%-os nem akartuk felügyelet nélkül a szobában hagyni, meg nehogy valamit szétrágjon vagy ilyesmi, ezért a dobozkájába zártuk, amíg ettünk, még ki sem léptünk az ajtón már rákezdett, nyöszörgött jó hangosan, egészen addig amíg vissza nem mentünk, nem tudom mit gondolhattak a "szomszédok":) De nem szólt senki, hogy zavarja:) Aztán a következő alkalommal már csak a fürdőben hagytuk, ami elég nagy volt, mindent elpakoltunk, hogy nehogy letépje a wc papírt, vagy felborítsa a kukát, de itt sem volt el nyugodtan. Erre nem találtunk megoldást, úgy voltunk vele, hogy egy kis magány és nyöszörgés nem fog ártani neki, mást úgysem tudunk tenni. Általában minden nyaralásunkkor a reggelinél a legutolsók között vagyunk, most már reggel 7-kor az étterem felé tartottunk, miután Sunnyt megsétáltattuk. Kérdezte a recepciós, hogy ugye még nem reggelizni megyünk, mondtuk, hogy tulajdonképpen de, mire közölte, hogy hú de koránkelők vagyunk, és, hogy reggeli gyakorlatilag 8-tól lesz:) Szóval így meg tudja változtatni egy kiskutya az ember életét. A további napokat is így töltöttük, pihentünk, sétáltunk nagyokat az erdőben, csak az első nap mindig a nehéz, mert a kutyának is alkalmazkodni kell (vagy nem, ez a rosszabbik eset:)) a helyzethez. Azt azért megállapítottam, hogy a kutyák szeretik a megszokott kis napi rutinjukat, nem jó felborítani a bioritmusukat, de ha odafigyelünk rájuk, akkor nem lesz gond a nyaralás alatt, otthon pedig gyorsan visszarázódnak a mindennapokba, nem úgy mint mi:)

A nyaralás során készült kedvenc képeim: