2011. augusztus 18., csütörtök

Illatosított kutya


Egy kicsit már unja:)
Kutyakozmetikusnál jártunk.
Sunnynak nagyon elkezdett hullani a szőre, lakásban tartott kutyáknál sajnos kialakul egy állandó szőrhullás, és már nagyon nem bírtunk vele, így elvittük kozmetikushoz, hogy Furminator (az angol fur (szőr) és a Terminator szavak összeolvadásából keletkezett) segítségével megszabaduljunk a vedlő szőrtől. A Furminator akár 90%-át is eltávolítja a vedlő szőrnek, szebb és csillogósabb bundát eredményez, ami alatt a bőr is jobban tud lélegezni. Igazából könnyen be is lehet szerezni, nem túl olcsó eszköz, de csak egyszer kell beruházni.
Ezen kívül egy  generál fürdetést is kértünk.
A francia bulldgok fülét és a szem környékét nagyon gyakran kell tisztítani, de nagyon körültekintően. A szem alatti redőket nem árt naponta tisztítani, lehet kapni különböző márkájú szemkörnyék tisztítókat, de a kozmetikus a bórvizet ajánlotta, mert kb. tizedébe kerül, mint egy szemkörnyék ápoló  viszont pontosan ugyanaz van benne :)
A fül tisztását nagyon óvatosan kell végezni, de szerintem a legjobb, ha bizonyos időközönként elvisszük a kutyust a kozmetikushoz egy alapos tisztításra. Természetesen a legtöbb helyen van lehetőség csak egy gyors fültisztításra is.
A furminatorozás után jött a zuhany. Azt hiszem eddig mi nem fürdettük Sunnyt, hanem nagyon óvatosan itt-ott megmosogattuk. Most már láttam, hogy nem kell annyira kesztyűs kézzel bánni vele, óvtuk minden vízcsepptől, nehogy a szemébe vagy a fülébe kerüljön, nehogy túl hideg, túl meleg legyen a víz. Na jó, a fülébe továbbra sem szabad vizet folyatni, óvatosan előre kell hajtani és úgy zuhanyozni a fejét:)
Sunny otthon is nagyon jól tűri a fürdést, a szárítást és a törölközést már kevésbé. A feje kivételével egy nagy kutyaszárítót használt a kozmetikus, ez nem annyira nyerte el a tetszését, mert nagyon hangos volt, a kisebb szárítóval már nem volt gond, azután a hangos gép után egy halk kis zúgás volt csak. Aztán megint jött egy hosszas furminatorozás, ekkor már nagyon fáradt volt Sunny, leült és volt, hogy le is feküdt és a tükörből nézte a műveleteket:) Gyönyörű csillogós bundját, tiszta fülei lettek, sőt még parfümöt is kapott. Kifejezetten kutyáknak való parfüm - mit nem lehet ma már kapni - nem irritálja a kutyát, viszont  gazdi örömét leli benne:) Hát mondtuk legyen, fújjuk be kicsit, nem vagyok az ilyen dolgoknak  híve, hogy öltöztessük, parfümözzük, csináljunk hülyét a kutyánkból, de miután jól megszimatoltam Sunny bundáját megtetszett a dolog, és végülis 1-2 havonta belefér, neki nem árt, nekünk jó:) Csodás enyhén kókuszos illata van, nekem nagyon tetszik:) Eddig is tudtam, hogy csodakutyánk van, de most már ráadásul, egy fénylő szőrű, tiszta és csoda jó illatú kis kölyök lett:) Most jöhet az 1 hónapos züllés, aztán újra illatozó kiskutyát varázsoltatunk belőle:)

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nem találtam elérhetőséget, de szeretnék veled beszélni, mert én is fekete kutyut szeretnék, megírnád nekem hol érhetlek el?:)

    köszönöm

    VálaszTörlés
  2. Kedves Zsó!

    A kityuka@gmail.com email címre küldj nekem levelet és válaszolok a kérdéseidre:)

    üdv,
    Kitti

    VálaszTörlés