2011. augusztus 9., kedd

Cseresznyemag vagy meggymag?

Egy kiskutya a leghihetetlenebb dolgokat tudja művelni:) A környékünkön nagyon sokféle fa található, a legkülönbözőbb termésekkel, erről már írtam korábban. Sunny még mindig nem tanulta meg, hogy ne egyen vagy kóstoljon meg mindent a földről. Mostanában meggyszerű bogyók érnek a fákon, na ha csak a fákon lennének nem okozna gondot, de amelyik leesik a földre arról Sunny úgy gondolja, az már az övé. Már annyira kitanulta a gyümölcs evést, hogy miután a gyümölcs húsát megette a magot kiköpi...:) Sőt, leginkáb azooknak a bogyóknak a fogyasztását élvezi, amelyek már aszalódtak kicsit a napon, esküszöm veszek neki egyszer egy nagy adag diákcsemegét:)

Mostanában új játékokat is kipróbálunk. Például egy kis "feles pohár" alá rejtek falatkát és neki ki kell onnan szednie, általában fellöki az orrával a pohárkát, de nagyon szereti ezt a játékot. Az ötlet a Játékos IQ-teszt kedvencednek oldalról származik. És mivel az első szabály, hogy a kutyus legalább egy éves legyen, így nem mérem az időt, csak a játék kedvéért csináljuk. De amint betölti az 1 éves kort rögtön felmérem az IQ-ját a teszt alapján, szerintem érdemes kipróbálni, ha nem is az első eredmény a mérvadó, de bizonyos időközönként megismételve szerintem mérhető, hogy fejlődnek a kutyánk képességei. És ez a fajta játék is egy más élményt nyújt neki és ez nagyon fontos. Az én kedvencem, és ezt csak úgy kitaláltam, hogy megmutatom Sunnynak a jobb kezemben, majd a bal kezemben a falatot aztán az egyikből odaadom neki, ezután ökölbe szorítom a kezem és elé teszem, hogy találja ki melyik kezemben van még jutalomfalat, megszimatolja mindkét kezemet nagyon hosszasan aztán leragad az egyiknél és elkezdi nyalogatni, eddig még mindig eltalálta hol rejtettem el a kaját:) Okos kiskutya:)

Időközben megszerette az utazást, simán bemegy a dobozába és vagy lefekszik benne, vagy áll és a kis réseken nézelődik kifelé, egy ideig az egyik irányba aztán fordul és megnézi, hogy mi van a másik irányban:) Nem is szokott már nyöszörögni:)

De mindig úgy van, hogy mondok róla valami jót, vagy dicsérem aztán mintha direkt is az ellenkezőjét kezdené csinálni, ezért megfogadtam már, hogy nem dicsérgetem hangosan, hanem csak simán boldog vagyok, hogy egy ilyen csodakutyánk van!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése